Dzięki aplikacji ASYSTENT Gofin zawsze masz pod ręką najaktualniejsze informacje i nowoczesne pomoce niezbędne w codziennej pracy Księgowego. ASYSTENT Gofin zajmuje niewiele miejsca na monitorze, ale kryje w sobie bogatą i praktyczną zawartość.
Nie. Aplikacja ASYSTENT Gofin jest całkowicie bezpłatna, przy czym niektóre funkcje ASYSTENTA są przeznaczone wyłącznie dla Prenumeratorów (Abonentów) Wydawnictwa Podatkowego GOFIN.
Nie. Z aplikacji mogą również korzystać osoby, które nie mają wykupionej prenumeraty w Wydawnictwie Podatkowym GOFIN.
Niektóre funkcje aplikacji przeznaczone są wyłącznie dla Prenumeratorów (Abonentów) Wydawnictwa Podatkowego GOFIN i są aktywne dopiero po zalogowaniu się w aplikacji. Aby zalogować się, przejdź do zakładki Strefa użytkownika » Logowanie i skorzystaj z modułu w sekcji KONTO Gofin. Po zalogowaniu użytkownik ma dostęp do wszystkich Serwisów płatnych przysługujących mu w ramach KONTA Gofin. Listę dostępnych Serwisów można sprawdzić na stronie www.logowanie.gofin.pl w zakładce „Twoje dostępy”.
Jeśli nie jesteś naszym Prenumeratorem, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą w Sklepie internetowym na www.sklep.gofin.pl.
Tak. Po zalogowaniu się, dane zostaną zapamiętane do momentu, aż użytkownik wyloguje się z aplikacji ASYSTENT Gofin. Zatem wyłączenie komputera nie wyloguje użytkownika z aplikacji.
Nie. Zalogowanie się w aplikacji ASYSTENT Gofin powoduje automatyczne zalogowanie do KONTA Gofin umożliwiając tym samym dostęp do Serwisów (artykułów) przysługujących w ramach tego konta.
Pasek aplikacji ASYSTENT Gofin może być umieszczony na ekranie monitora w jednym z czterech wariantów (góra, dół, prawa lub lewa strona). Położenie paska można ustawić w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA » Ustawienia aplikacji » Ustawienia wyświetlania paska aplikacji na ekranie monitora. Można również skorzystać z opcji szybkiego przełączania widoku paska. Wystarczy kliknąć ikonkę na pasku głównym aplikacji i wybrać miejsce wyświetlania paska.
Tak. Pasek aplikacji po otwarciu jest zawsze widoczny, nawet przy korzystaniu z innych programów lub przeglądaniu stron internetowych. Pasek nie zasłania innych programów, natomiast otwierane zakładki pojawiają się zawsze „na wierzchu”, nad wszystkimi innymi otwartymi programami.
Pasek ASYSTENT Gofin można ukryć ściągając go na pasek skrótów Windows (wówczas będzie widoczna tylko ikona ASYSTENTA ). W dalszym ciągu użytkownik będzie otrzymywał interesujące sygnały dnia (głosowe oraz w formie chmurki „Masz nowy sygnał”).
Po instalacji aplikacji, pasek ASYSTENTA uruchamia się automatycznie po włączeniu komputera (jest to ustawienie domyślne). Jeśli tak nie jest, przejdź do zakładki Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Ustawienia ogólne i zaznacz opcję Uruchamiaj aplikację ASYSTENT Gofin od razu po włączeniu komputera.
W zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Ustawienia ogólne proszę wyłączyć opcję Włącz automatycznie aplikację ASYSTENT Gofin bezpośrednio po uruchomieniu komputera.
Tak. Taka możliwość istnieje w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA w sekcji Ustawienia ogólne. Wystarczy odznaczyć opcję Pokaż okno powitalne zawsze po uruchomieniu ASYSTENTA.
Można wyłączyć wyświetlanie TERMINARZA DLA FIRM lub TERMINARZA DLA BUDŻETÓWKI (nigdy obu tych zakładek jednocześnie) i/lub TERMINARZA WŁASNEGO. Terminy z wyłączonego terminarza nie będą wówczas wyświetlane zarówno w oknie powitalnym, jak i w zakładce Terminarz oraz w zakładce Sygnały dnia. Opcje widoku terminarzy można ustawić w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Terminarz.
Zarówno w Oknie powitalnym jak i w zakładce Terminarz dostępne są ważne terminy w podziale na: TERMINARZ DLA FIRM, TERMINARZ DLA BUDŻETÓWKI i TERMINARZ WŁASNY (lub według zdefiniowanych ustawień w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Terminarz).
Dodatkowo w zakładce Terminarz ważne terminy można przeglądać w widoku miesiąca i tygodnia.
Pośrednio, bowiem wszystkie linki w tej zakładce prowadzą do stron internetowych Wydawnictwa Podatkowego GOFIN, gdzie bezpłatnie można pobrać druki w różnych formatach. Do przeglądania i edycji (wypełniania) aktywnych druków w formacie GOFIN, należy posiadać zainstalowany Program DRUKI Gofin w wersji niekomercyjnej lub komercyjnej. Więcej o Programie DRUKI Gofin tutaj »
W zakładce Sygnały dnia po kliknięciu Zobacz wszystkie sygnały otworzy się strona internetowa - www.sygnaly.gofin.pl – prezentująca wszystkie sygnały.
Tak. Komunikaty „Masz nowy sygnał” można wyłączyć w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA w sekcji Sygnały dnia.
Kolorem ciemnofioletowym oznaczony jest dzień dzisiejszy. Kolorem jasnofioletowym oznaczone są dni z ważnymi terminami (również własnymi terminami i notatkami).
Tak. Wpisując termin w TERMINARZU WŁASNYM, wybierasz datę i godzinę Twojego terminu. Dodatkowo można ustawić opcję ponawiania terminu, dzięki której przypomnienie będzie pojawiało się cyklicznie np. co tydzień lub co miesiąc. O ustawionej porze, ASYSTENT Gofin wyświetli komunikat o nowym sygnale w zakładce Sygnały dnia (jeśli włączono funkcję głosową – również zadziała ta funkcja). Po przejściu do tej zakładki, w sekcji TERMINY WŁASNE, wyświetli się wpis z terminarza.
Twoje zakładki to opcja przeznaczona dla zalogowanych Prenumeratorów Wydawnictwa Podatkowego GOFIN, którzy posiadają dostęp do Serwisów internetowych (Serwis Głównego Księgowego – www.sgk.gofin.pl, Czasopisma Ksiegowych on-line – www.CzasopismaKsiegowych.pl [tylko w nowej wersji], Gazeta Podatkowa on-line – www.GazetaPodatkowa.pl, Serwis Budżetowy - www.SerwisBudzetowy.pl).
Korzystając z ww. Serwisów, użytkownicy mogą tworzyć tzw. zakładki, czyli linki do przeglądanych artykułów. W ten sposób tworzą listy artykułów, do których w każdej chwili szybko mogą przejść (osobna lista w każdym Serwisie). Te same listy wyświetlane są w aplikacji ASYSTENT Gofin w zakładce Strefa użytkownika » Twoje zakładki. Dodawanie i usuwanie zakładek z listy, możliwe jest tylko z poziomu Serwisów internetowych. Uwaga! W zakładce wyświetlane są tylko listy z Serwisów, do których użytkownik jest zalogowany w zakładce Strefa użytkownika » Logowanie.
W aplikacji istnieje możliwość całkowitego wyłączania / włączania dźwięków lub możliwość wybrania pojawiania się wybranych dźwięków w zależności od potrzeb.
Całkowite włączanie/wyłączanie dźwięku
Aby wyłączyć/włączyć całkowicie dźwięki w aplikacji, należy przejść do zakładki Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA i sekcji Ustawienia dźwięków aplikacji lub skorzystać z opcji szybkiego dostępu do funkcji klikając w ikonę menu a następnie Wyłącz
lub Włącz
dźwięk w aplikacji.
Wybór określonych dźwięków
W zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA w sekcji Ustawienia dźwięków aplikacji użytkownik ma możliwość samodzielnego określania, który z dźwięków ma być uruchomiony. Użytkownik ma do wyboru głosowe informowanie o: uruchomieniu programu, nowych sygnałach, pełnej godzinie.
Nie. Takie zmiany nie są możliwe. Wszystkie opcje zmian dostępne dla użytkownika znajdują się w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA.
Tak. Funkcja informująca o dodaniu nowego komentarza do obserwowanego tematu dostępna jest po zalogowaniu się użytkownika na Forum w Strefie użytkownika, w zakładce Logowanie.
Informowanie o nowododanym komentarzu odbywa się automatycznie poprzez wyświetlenie komunikatów w chmurce umieszczonej nad ikoną ASYSTENTA z wykrzyknikiem znajdującą się na pasku zadań Windows oraz dodatkowo obok nazwy zakładki Forum wyświetli się liczba nowododanych komentarzy. W przypadku pojawienia się odpowiedzi na obserwowany temat, po kliknięciu w zakładkę Forum, użytkownik zostaje przeniesiony do Obserwowanych tematów, gdzie tematy z nowymi komentarzami są oznaczone wykrzyknikiem.
Włączanie/wyłączanie komunikatu o komentarzu dodanym do obserwowanego tematu
Oprócz komunikatów w chmurce można włączyć/wyłączyć opcję powiadamiania o nowododanym komentarzu do obserwowanego tematu za pomocą komunikatu wysuwanego z zakładki Forum. W tym celu należy przejść do Strefy użytkownika i Ustawień ASYSTENTA oraz w części Forum zaznaczyć opcję Pokaż komunikat „Dodano komentarz” za każdym razem gdy zostanie dodany nowy komentarz do obserwowanego przez Ciebie tematu.
Do prawidłowego funkcjonowania aplikacji, niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań:
Przy każdym włączeniu ASYSTENTA Gofin, aplikacja sprawdza automatycznie czy jest dostępna kolejna aktualizacja (opcja domyślna). Jeśli aktualizacja jest dostępna, wyświetli się komunikat z pytaniem czy zainstalować najnowszą aktualizację.
Jeśli chcesz sprawdzić, czy jest dostępna aktualizacja aplikacji bez jej wyłączania i ponownego włączania, kliknij prawym przyciskiem myszki ikonkę ASYSTENTA w pasku skrótów Windows (najczęściej znajduje się ona na samym dole z prawej strony, obok godziny) i wybierz opcję „Sprawdź aktualizację”.
W Panelu sterowania systemu Windows należy wybrać opcję Programy (lub Programy i funkcje). Następnie zaznaczyć na liście aplikację ASYSTENT Gofin i kliknąć przycisk Odinstaluj.