do produktów elektronicznych
Wydawnictwa Podatkowego GOFIN
W sprawach technicznych pilnych możesz
do nas dzwonić:
Biuro Obsługi Klienta
tel.: 95 720 85 40,
infolinia: 800 162 732.
Adres do korespondencji
Wydawnictwo Podatkowe
GOFIN sp. z o.o.,
ul. Owocowa 8,
66-400 Gorzów Wlkp.
e-mail: sklep@gofin.pl.
Pełna oferta wydawnicza na sklep.gofin.pl »

ASYSTENT Gofin

  • 1.
    • Dzięki aplikacji ASYSTENT Gofin zawsze masz pod ręką najaktualniejsze informacje i nowoczesne pomoce niezbędne w codziennej pracy Księgowego. ASYSTENT Gofin zajmuje niewiele miejsca na monitorze, ale kryje w sobie bogatą i praktyczną zawartość.

  • 2.
    • Nie. Aplikacja ASYSTENT Gofin jest całkowicie bezpłatna, przy czym niektóre funkcje ASYSTENTA są przeznaczone wyłącznie dla Prenumeratorów (Abonentów) Wydawnictwa Podatkowego GOFIN.

  • 3.
    • Nie. Z aplikacji mogą również korzystać osoby, które nie mają wykupionej prenumeraty w Wydawnictwie Podatkowym GOFIN.

  • 4.
    • Niektóre funkcje aplikacji przeznaczone są wyłącznie dla Prenumeratorów (Abonentów) Wydawnictwa Podatkowego GOFIN i są aktywne dopiero po zalogowaniu się w aplikacji. Aby zalogować się, przejdź do zakładki Strefa użytkownika » Logowanie i skorzystaj z modułu w sekcji KONTO Gofin. Po zalogowaniu użytkownik ma dostęp do wszystkich Serwisów płatnych przysługujących mu w ramach KONTA Gofin. Listę dostępnych Serwisów można sprawdzić na stronie www.logowanie.gofin.pl w zakładce „Twoje dostępy”.

      Jeśli nie jesteś naszym Prenumeratorem, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą w Sklepie internetowym na www.sklep.gofin.pl.

  • 5.
    • Tak. Po zalogowaniu się, dane zostaną zapamiętane do momentu, aż użytkownik wyloguje się z aplikacji ASYSTENT Gofin. Zatem wyłączenie komputera nie wyloguje użytkownika z aplikacji.

  • 6.
    • Nie. Zalogowanie się w aplikacji ASYSTENT Gofin powoduje automatyczne zalogowanie do KONTA Gofin umożliwiając tym samym dostęp do Serwisów (artykułów) przysługujących w ramach tego konta.

  • 7.
    • Pasek aplikacji ASYSTENT Gofin może być umieszczony na ekranie monitora w jednym z czterech wariantów (góra, dół, prawa lub lewa strona). Położenie paska można ustawić w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA » Ustawienia aplikacji » Ustawienia wyświetlania paska aplikacji na ekranie monitora. Można również skorzystać z opcji szybkiego przełączania widoku paska. Wystarczy kliknąć ikonkę menu na pasku głównym aplikacji i wybrać miejsce wyświetlania paska.

  • 8.
    • Tak. Pasek aplikacji po otwarciu jest zawsze widoczny, nawet przy korzystaniu z innych programów lub przeglądaniu stron internetowych. Pasek nie zasłania innych programów, natomiast otwierane zakładki pojawiają się zawsze „na wierzchu”, nad wszystkimi innymi otwartymi programami.

  • 9.
    • Pasek ASYSTENT Gofin można ukryć ściągając go na pasek skrótów Windows (wówczas będzie widoczna tylko ikona ASYSTENTA  ). W dalszym ciągu użytkownik będzie otrzymywał interesujące sygnały dnia (głosowe oraz w formie chmurki „Masz nowy sygnał”).

  • 10.
    • Po instalacji aplikacji, pasek ASYSTENTA uruchamia się automatycznie po włączeniu komputera (jest to ustawienie domyślne). Jeśli tak nie jest, przejdź do zakładki Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Ustawienia ogólne i zaznacz opcję Uruchamiaj aplikację ASYSTENT Gofin od razu po włączeniu komputera.

  • 11.
    • W zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Ustawienia ogólne proszę wyłączyć opcję Włącz automatycznie aplikację ASYSTENT Gofin bezpośrednio po uruchomieniu komputera.

  • 12.
    • Tak. Taka możliwość istnieje w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA w sekcji Ustawienia ogólne. Wystarczy odznaczyć opcję Pokaż okno powitalne zawsze po uruchomieniu ASYSTENTA.

  • 13.
    • Można wyłączyć wyświetlanie TERMINARZA DLA FIRM lub TERMINARZA DLA BUDŻETÓWKI (nigdy obu tych zakładek jednocześnie) i/lub TERMINARZA WŁASNEGO. Terminy z wyłączonego terminarza nie będą wówczas wyświetlane zarówno w oknie powitalnym, jak i w zakładce Terminarz oraz w zakładce Sygnały dnia. Opcje widoku terminarzy można ustawić w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Terminarz.

  • 14.
    • Zarówno w Oknie powitalnym jak i w zakładce Terminarz dostępne są ważne terminy w podziale na: TERMINARZ DLA FIRM, TERMINARZ DLA BUDŻETÓWKI i TERMINARZ WŁASNY (lub według zdefiniowanych ustawień w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA sekcja Terminarz).
      Dodatkowo w zakładce Terminarz ważne terminy można przeglądać w widoku miesiąca i tygodnia.

  • 15.
    • Pośrednio, bowiem wszystkie linki w tej zakładce prowadzą do stron internetowych Wydawnictwa Podatkowego GOFIN, gdzie bezpłatnie można pobrać druki w różnych formatach. Do przeglądania i edycji (wypełniania) aktywnych druków w formacie GOFIN, należy posiadać zainstalowany Program DRUKI Gofin w wersji niekomercyjnej lub komercyjnej. Więcej o Programie DRUKI Gofin tutaj »

  • 16.
    • W zakładce Sygnały dnia po kliknięciu Zobacz wszystkie sygnały otworzy się strona internetowa - www.sygnaly.gofin.pl – prezentująca wszystkie sygnały.

  • 17.
    • Tak. Komunikaty „Masz nowy sygnał” można wyłączyć w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA w sekcji Sygnały dnia.

  • 18.
    • Kolorem ciemnofioletowym oznaczony jest dzień dzisiejszy. Kolorem jasnofioletowym oznaczone są dni z ważnymi terminami (również własnymi terminami i notatkami).

  • 19.
    • Tak. Wpisując termin w TERMINARZU WŁASNYM, wybierasz datę i godzinę Twojego terminu. Dodatkowo można ustawić opcję ponawiania terminu, dzięki której przypomnienie będzie pojawiało się cyklicznie np. co tydzień lub co miesiąc. O ustawionej porze, ASYSTENT Gofin wyświetli komunikat o nowym sygnale w zakładce Sygnały dnia (jeśli włączono funkcję głosową – również zadziała ta funkcja). Po przejściu do tej zakładki, w sekcji TERMINY WŁASNE, wyświetli się wpis z terminarza.

  • 20.
    • Twoje zakładki to opcja przeznaczona dla zalogowanych Prenumeratorów Wydawnictwa Podatkowego GOFIN, którzy posiadają dostęp do Serwisów internetowych (Serwis Głównego Księgowego – www.sgk.gofin.pl, Czasopisma Ksiegowych on-line – www.CzasopismaKsiegowych.pl [tylko w nowej wersji], Gazeta Podatkowa on-line – www.GazetaPodatkowa.pl, Serwis Budżetowy - www.SerwisBudzetowy.pl).

      Korzystając z ww. Serwisów, użytkownicy mogą tworzyć tzw. zakładki, czyli linki do przeglądanych artykułów. W ten sposób tworzą listy artykułów, do których w każdej chwili szybko mogą przejść (osobna lista w każdym Serwisie). Te same listy wyświetlane są w aplikacji ASYSTENT Gofin w zakładce Strefa użytkownika » Twoje zakładki. Dodawanie i usuwanie zakładek z listy, możliwe jest tylko z poziomu Serwisów internetowych. Uwaga! W zakładce wyświetlane są tylko listy z Serwisów, do których użytkownik jest zalogowany w zakładce Strefa użytkownika » Logowanie.

  • 21.
    • W aplikacji istnieje możliwość całkowitego wyłączania / włączania dźwięków lub możliwość wybrania pojawiania się wybranych dźwięków w zależności od potrzeb.

      Całkowite włączanie/wyłączanie dźwięku

      Aby wyłączyć/włączyć całkowicie dźwięki w aplikacji, należy przejść do zakładki Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA i sekcji Ustawienia dźwięków aplikacji lub skorzystać z opcji szybkiego dostępu do funkcji klikając w ikonę menu  a następnie Wyłącz  lub Włącz  dźwięk w aplikacji.

      Wybór określonych dźwięków

      W zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA w sekcji Ustawienia dźwięków aplikacji użytkownik ma możliwość samodzielnego określania, który z dźwięków ma być uruchomiony. Użytkownik ma do wyboru głosowe informowanie o: uruchomieniu programu, nowych sygnałach, pełnej godzinie.

  • 22.
    • Nie. Takie zmiany nie są możliwe. Wszystkie opcje zmian dostępne dla użytkownika znajdują się w zakładce Strefa użytkownika » Ustawienia ASYSTENTA.

  • 23.
    • Tak. Funkcja informująca o dodaniu nowego komentarza do obserwowanego tematu dostępna jest po zalogowaniu się użytkownika na Forum w Strefie użytkownika, w zakładce Logowanie.

      Informowanie o nowododanym komentarzu odbywa się automatycznie poprzez wyświetlenie komunikatów w chmurce umieszczonej nad ikoną ASYSTENTA z wykrzyknikiem  znajdującą się na pasku zadań Windows oraz dodatkowo obok nazwy zakładki Forum wyświetli się liczba nowododanych komentarzy. W przypadku pojawienia się odpowiedzi na obserwowany temat, po kliknięciu w zakładkę Forum, użytkownik zostaje przeniesiony do Obserwowanych tematów, gdzie tematy z nowymi komentarzami są oznaczone wykrzyknikiem.

      Włączanie/wyłączanie komunikatu o komentarzu dodanym do obserwowanego tematu

      Oprócz komunikatów w chmurce można włączyć/wyłączyć opcję powiadamiania o nowododanym komentarzu do obserwowanego tematu za pomocą komunikatu wysuwanego z zakładki Forum. W tym celu należy przejść do Strefy użytkownika i Ustawień ASYSTENTA oraz w części Forum zaznaczyć opcję Pokaż komunikat „Dodano komentarz” za każdym razem gdy zostanie dodany nowy komentarz do obserwowanego przez Ciebie tematu.

  • 24.
    • Do prawidłowego funkcjonowania aplikacji, niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań:

      • system operacyjny Windows (10, 8, 7),
      • procesor 1.5 GHz lub szybszy,
      • 650 MB wolnej pamięć operacyjnej RAM lub więcej,
      • 650 MB wolnej przestrzeni na dysku twardym lub więcej,
      • bezpłatna biblioteka .Net Framework 3.5,
      • bezpłatny program Windows Media Player,
      • minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 px,
      • Internet Explorer w wersji 9.0 lub wyższej.
  • 25.
    • Przy każdym włączeniu ASYSTENTA Gofin, aplikacja sprawdza automatycznie czy jest dostępna kolejna aktualizacja (opcja domyślna). Jeśli aktualizacja jest dostępna, wyświetli się komunikat z pytaniem czy zainstalować najnowszą aktualizację.
      Jeśli chcesz sprawdzić, czy jest dostępna aktualizacja aplikacji bez jej wyłączania i ponownego włączania, kliknij prawym przyciskiem myszki ikonkę ASYSTENTA  w pasku skrótów Windows (najczęściej znajduje się ona na samym dole z prawej strony, obok godziny) i wybierz opcję „Sprawdź aktualizację”.

  • 26.
    • W Panelu sterowania systemu Windows należy wybrać opcję Programy (lub Programy i funkcje). Następnie zaznaczyć na liście aplikację ASYSTENT Gofin i kliknąć przycisk Odinstaluj.